Enigma - Return to innocence


Return To Innocence

Love - Devotion
Feeling - Emotion

Don't be afraid to be week
Don't be too proud to be strong
Just look into your heart my friend
That wil be the return to yourself
The return to innocence.

If you want, then start to laugh
If you must, then start to cry
Be yourself don't hide
Just believe in destiny.

Don't care what people say
Just follow your own way
Don't give up and use the chance
To return to innocence.

That's not the beginning of the end
That's the return to yourself
The return to innocence.

又是一首裝滿我高中少女情懷回憶的歌曲...
當時MTV台還沒跟衛視分家
也還沒有channel V的存在
每各禮拜我最期待陶君葳主持的亞洲top 20
因為那是我僅有的機會可以看到我最愛的take that MV

也是因為有take that
讓我接觸了很多不同類型的音樂
其中Enigma的Return to innocence
更是讓我記憶深刻
愛台灣如我
怎會不支持一下自己國家原民阿美族郭英男的歌聲呢?!

不過一直到某屆奧運時
這首Return to innocence被選做宣傳短片之配樂
牽扯出德國團體Enigma宣傳這首歌時
並未註明演唱者為郭英男夫婦
導致有侵權的問題發生

也許是因為先聽了Enigma的版本
後來有機會聽到郭英男夫婦的原唱版後
竟覺得原唱版沒有Enigma的版本來的感動人.....

只能說我先入為主的觀念真的很深啊~~~

我要把這動人的旋律記錄下來......
arrow
arrow
    全站熱搜

    雪倫 發表在 痞客邦 留言(8) 人氣()